02.07.11 Träningsdagbok

Red barbacka och började med att promenera med honom som uppvärming. Strax efter att jag suttit upp kortade jag upp tyglarna. Jobbade med takt och tempo och Bompa tyckte det var jobbigt och onödigt ;) gjorde många skänkelvikningar(som han nu har hajat och gärna gör - "Kolla vad jag kan! Jag kan korsa benen! Är jag inte heeeeelt fantastisk?!") och framdelsvändningar(med varierande resultat). Även i traven jobbade jag med tempo och takt men som vanligt lade vi inte så mycket tid på den. Gjorde övergångar mellan trav och galopp vilket var lääängesedan. Haha först fattade han knappt att han skulle fatta galopp från trav. Fick ett antal hallelujah-moments när jag kunde lätta på handen, hålla om med benen utan att knipa och med sätet samla upp galoppen ^^
I fall in love, every day, over and over again

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0