16.03.11 Träningsdagbok

Gick direkt ifrån hagen, lämnade Bompa i stallet och gick sedan en liten promenad. Musse tyckte det var jättekul men ibland vet jag inte riktigt vad han höll på med. Han tryckte sig mot mig och till och med stegrade sig en gång, men då blev jag arg. Vi ska inte leka - för gissa vem som vinner? (Troligtvis den lilla kanonkulan med karatekickar) Så gjorde några vändor med fram-back-fram-back och såg till att han inte gick på mig. Han blev lite sur, han hatar att bli tillsagd men blev glad när han fick göra lite konster och få godis när vi var i stallet.
Det var mörkt och kallt men jag får skylla mig själv när jag inte får tummen ur och rider på dagen när det är fint väder ;)
Provade hoppsadeln igen. Hade en vojlock under som inte passade alls x) Skrittade mest bara på långa tyglar men på vägen hem gjorde vi några framdelsväningar och skänkelvikningar och det kändes som om poletten ramlade ner hos både honom och mig ;) Inte blev det perfekt men jag kände att kommunikationen blev rätt mellan oss (Y) Tog liiite trav med och det tyckte han var jättekul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0