25.03.11 Träningsdagbok


Var ju egentligen sjuk men kände att jag var tvungen att motionera Bompa lite. Jag hade ju ändå mina vita ridbyxor och tävlingsstövlarna på så jag tänkte att det var väl lika bra att rida i det då. Jag fick med mig mamma ut för att fota. Jättesnällt, men ja ni får se resultatet här. Men jag klagar inte, hellre det än inga bilder ;)
Bompa var som en tickande bomb. Så fort jag kortade upp tyglarna började han takta och så fort jag gjorde något liknande galoppskänkel så drog han iväg och bockade. Jag tycker det är askul! Hellre att han är på detta humöret än när han bara sluter sig.
Lite skritt trav och galopp på ängen. Snabbt och enkelt men passade dagsformen bra. Skrittade av med mamma när hon gick en liten promenad med vovven.
Fick vila idag men ändå sin ranson av uppmärksamhet. Borstade och gjorde han fin för han såg ut som ett lermonster när han kom in ifrån hagen x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0