Bjåle 2 mars Träningsdagbok

Sitter i ridskolans cafeteria, värsta bra att ha internet här :D Har precis ridit Bjåle och om några timmar är det dags för markarbetsträning för mig och Bompa :)
Vi jobbade mycket med grundläggande, typiskt sådant som många (*host*hoppryttare*host*) tycker är tråkigt men som jag tycker är jättekul, speciellt när det släpper och man får en bra känsla.
Varierade mellan att träna på 90 graderssvängar och rida på volten. Vi skulle även på den öppna delen av volten försöka flytta hästarna utåt. Bjåle drog som ett lokomotiv rakt fram så jag fick parera med innertygeln och efter några gånger förstod han.
Han var rätt så spänd och stressad till en början men det blev bättre under ridpassets gång. Jag fick jobba mycket med att inte dra till mig tygeln utan jobba i sidled, driva fram till handen och gå ur min "komfortochsäkerhetszon" och börja rida på i ett högra grundtempo.
Ridskolehästen Bjåle

Kommentarer
Postat av: Susan Carlsson

Du har inte funderat på att bli medlem i fjordhästföreningen och rida Bjåle på Fjodhäst SM om du får för ridskolan vill säga

2011-03-06 @ 06:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0