25.05.11 Träningsdagbok

Terränghoppning med "Lillen" (egentligen heter han typ Captain Little Zoo Cool, efter Robin Z), en utav ridlärarnas hästar som får rycka in som ridskolehäst när det tryter :) Jag har aldrig ridit honom innan men jag har sett honom bli riden flera gånger. Han är väldigt snäll och är riktigt duktig men för att han ska komma dit behövs det en hel del övertalning ;)
Vi började värma upp hästarna med att galoppera fram i friskt tempo på gräsbanan och sedan gick vi ut i terrängen. Vi hoppade framförallt stockar men även däck, diken och bank. Både jag och Lillen (och alla andra) tyckte att det var superkul! Jag hade ingen vidare koll men det var mest bara att stå upp, gasa och styra så skötte Lillen resten. Att sakta av efter hindren sedan var en helt annat femma ;)

Jag ska ha Lillen på Tunarpscupen på söndag. Jag ska tänka på att vara mjuk i handen, göra mycket övergångar och jobba mycket med galoppen så att han blir lösgjord :)
Bild från Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0