Chill med islandshästar Louise svamlar

Idag när jag skulle sadla på dressyrsadeln så provade jag att spänna med den korta gjorden - och det gick! :D Jag blev jätteglad, bara för cirka två veckor sedan så var det omöjligt och han fick ha en på 80 cm, men nu kunde han alltså ha den på typ 55 ^^ Undrar hur många decimeter hans midjemått har minskat egentligen?
När jag hade skrittat i typ tio minuter så mötte jag grannen och en tjej till som hjälper henne med hästarna, på varsin islandshäst. Så jag vände och tog följe med dem och red den rundan jag hade tänkt från början fast baklänges. Bompa har aldrig träffat dem innan och han skötte sig jättebra! Lite nyfiken, men det är han ju alltid ;) Han är rätt så snubblig av sig, men så gick vi en bit "offroad" och då fick han lära sig att lyfta på fötterna och han fortsatte med det även sen när vi kom ut på vanliga vägen. Duktig häst!
Sen när vi skulle skiljas åt gnäggade han endel men gick ändå utan protester. Travade en bit för att få honom koncentrerad - då ville han inte jobba alls och han brukar vara jättelätt att (fejk)jobba men nu ville han gå och kolla på en massa andra saker. Men han lyfte bra på fötterna och stegen kändes jättebra!

Eh, ja, då var första ridinlägget avklarat. Kände att det inte blev så bra :P Tips på vad jag kan göra för att få bättre texter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0