Dressyrträning Louise svamlar

På förmiddagen åkte mamma och jag med Bompa på släp till Navstocka. Efter Bompas damp igår fick jag skicka ett akut sms till Amanda och fråga om hon hade tid för oss ;P
Vi jobbade mestadels i skritt och trav på volt i olika storlekar. Det märktes att han tyckte det var kul och visste vad som gällde. Han var inte alls lika stark och tung som han kan vara ibland när jag rider ut. Men det var inte direkt bara att åka med. Bompa vill göra rätt men han blir trött rätt fort och försöker hitta genvägar så det är mitt jobb att få honom alert och att jobba. Det vi koncentrerade oss på framförallt var att jag skulle stänga yttersidan så att han slutar flyta ut, jag måste vara jättemjuk i inner annars börjar han tänka bakåt och som med alla hästar jag har haft så måste han bli mer vaken för skänkeln. Det är nummer ett för mig att jobba på för om han inte svarar framåt så kommer vi inte komma någonvart (bokstavligt talat). Vi jobbade också med att samla några steg, att han verkligen skulle sätta sig på rumpan och ta i, och än en gång var det mitt jobb som spelade roll för även om han blev trött så bara jag gjorde rätt och inte lät honom komma undan så var det inga problem.

Det kändes riktigt bra idag! Det kändes skönt att äntligen få en tränare som sade hur jag skulle göra, innan har jag bara gått på min egna känsla och jag litar inte riktigt på den ;) Sedan var det skönt att känna att han är riktigt bra utbildad, gör man rätt så gör han rätt, och att han inte är riktigt så mycket skogsmulle som jag trodde :)

Kommentarer
Postat av: Julia

vill ju se bilder o filmer ;)

2010-04-11 @ 20:30:56
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/
Postat av: Michelle

sv: min kompis säljer ett sånt täcke,

HELT nytt, använt 1-2 ggr.

One-zize, man trär de igenom huvet :)



kostar igentligen 600 kr men hon säljer

de för 300:- , passa på xD



om du är intresserad så kan du svara på min blogg:D



- & tack för att du kollar in min blogg!

2010-04-11 @ 23:17:47
URL: http://darkcoffee.blogg.se/
Postat av: michelle

jaha mjo de kan bli lite trångt om han/hon har en kraftig bog ..

ja de är hals, man drar de igenom huvet så de är inga bogspännen eller något, vääälidgt praktiskt :D & snyggt!

2010-04-13 @ 15:23:59
URL: http://darkcoffee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0