Ekvall's Tango Louise svamlar

Ekvall´s Tango
2003
Welsh Cob
u. Derwens Tiffany RWD 26
e. Broughton Replica RWD 13



Historia
Bompa föddes i Hjo-trakten den fjärde Maj 2003. Som ettåring hingst ställdes han ut i Örebro och fick 38 p. Han såldes när han var ca två år gammal. Förra ägaren har tömkört honom mycket när han var ung så när det var dags att sitta upp så berättade hon att det var som att han redan var inriden. De har varit på några kurser ihop men mestadels har han tränats hemma på ängar och i skogen.
Den 31 Januari 2010 åkte jag iväg på min trettonde provriding. Det var minus tjugo grader och en halvmeter snö och en Bompa som inte blivit riden på flera månader, men äntligen fick jag den känslan som jag inte funnit hos de andra! Vem sade att 13 var ett otursnummer?
Den 2 Februari ringde vi och sade att vi ville ha honom. Sex dagar senare åkte vi iväg för besiktning. Dock fick han anmärkning på frambenen, men vi skrev på ett fodervärdsavtal istället så skulle jag prova att sätta igång honom under en månad och han fick smärtstillande.
Den 11 Mars åkte vi tillbaka för ny besiktning och allt gick superbra! Veterinären oroade sig inte det minsta för att han hade reagerat innan, det fanns massor av naturliga förklaringar. Så vi skrev på köparavtalet och körde hem igen och nu med min häst på släp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0