Påskhoppning Louise svamlar



Det hela var bara sååå segt x) Bompa fick stå länge i transporten innan jag lastade ur, sedan gick jag med honom en bra stund innan jag sadlade, värmde upp lite granna och kunde tillslut komma in i ridhuset.
Bompa var så fruktansvärt söt och jätteduktig! Han tyckte det var askul med folk på läktaren och andra hästar. När jag styrde mot hindren så ville han öka farten, men ca två steg före varje hinder så blev han osäker, stannade till/saktade av, tittade noga på hindret och sedan gick över ;D På det tredje hindret ville han inte riktigt och backade något steg = vägran. Men jag vände inte om utan bara drev på, det var ju bara 40 cm ;) sedan rev han sista hindret (XD) men han fick ändå massor av klappar och beröm ^^

Alla blickar verkligen riktade sig mot Bompa, så jäkla kul :D Fick massor kommentarer på hur fin han var <3 Med tanke på att han är ung och något av en skogsmulle så klarade han av atmosfären perfekt!
Och det där med felen på banan så tänker jag såhär: han har aldrig hoppat över bomhinder förut och dessutom, även om det inte var en "godkänd" runda så hade detta varit en Amandaträning så hade jag varit superstolt över honom, och det är jag verkligen!
Min fina prins<3

p.s. vi var björnligan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0