Superponnyn Muscot Louise svamlar

Denna helg har jag gjort ca 50 höpåsar och mockat nästan 30 boxar/spiltor, var bara tvungen att skryta lite ;)

Kom hem typ vid 3 från ridskolan och gick ut och gjorde stallet hemma. Tog sedan in älsklingsponnyn och borstade och myste med honom. Sedan gick vi på en liten promenad på vägen. Tränade på att han skulle lyssna på kommandona stanna, skritt och trav (bra att ha om han ska köras så småningom, tvivlar dock på att det blir av mig). Lyssnade hyfsat men var seg på att stanna så fick backa honom och hålla på.
Kom tillbaka till stallet, borstade och myste lite till och skulle sedan släppa ut honom i hagen. Han koncentrerade sig bara på massa annat så jag skulle väcka honom med lite trav. Självklart ramlar jag och är helt säker på att han kommer trampa på mig. Men nej, nu hade ponnyn full koll och hade stannat i tid ^^ Puss och klapp och sen gick vi sista biten... ;)
Muscot

Kommentarer
Postat av: Linn Forsström - satsande ponnyryttare

sv: han är åtta år. blev skadad i början av hösten och har fått vila i ca. tre månader. då tappade han kondition osv. och orkar väl helt enkelt inte busa :) :(

2010-12-26 @ 18:24:59
URL: http://linnforsstrom.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0