Räddaren i nöden Louise svamlar

Fy fan vilken dag det varit :( enda sedan igår har jag varit på så himla dåligt humör, mått illa och helt enkelt bara velat försvinna. Såg nästan fram emot att komma till skolan och bara koppla bort tankarna men lektionerna var inställda eller värdelösa >.< Åkte hem, åt, tog det lugnt och städade hela övervåningen. Har aldrig haft det, men det kändes som om jag hade något liknande migrän :S det värkte i hela huvudet - i öronen, i gommen, käken och liksom inne i hjärnan xP
Vid sextiden tvingade jag mig ut att rida Bompa. Tog samma träns som igår, Ladys gamla utan nosgrimma och tjockt, tvådelat 135 mm långt bett och dressyrsadeln med långa läder :) Han var lite fjantig i början men i och med mitt "tillstånd" så hade jag nada tålamod, sade till honom på skarpen och sen gick han på riktigt bra. Skrittade länge på lite skogsvägar. Gick in på en ny väg i hopp om en ny ridväg men den tog tyvärr slut mitt ute i skogen så det var bara att vända. Jobbade sedan med traven på en äng. Koncentrerade mig på att få honom i en lugn takt  utan att dyka framåt och bara jag fick till det och drev ordentligt så kom bakbenen och ryggen också med bitvis :) Tog några galoppfattningar från skritt på en grusväg och jag var noga med att förbereda ordentligt och sedan mest bara använda höften i fattningen och det gick super! :D Fast det gick foooort! Och han lyssnade inte alls på förhållningarna, kom tillslut fram till att jag var tvungen att driva först innan för att han skulle lyssna :P Kändes som ett framsteg att jag kom på honom där ^^
Skrittade av länge och red förbi Tranegärde åt andra hållet. Gick mycket bättre idag! Han stannade och kollade men tänkte ändå framåt (y) sista biten hem gick han på väldigt bra i skritten samtidigt som han lyssnade på vikten och hade koll på sina fötter ^^

Fågelkvittret skrek i öronen och solen stack i ögonen men värken släppte ändå lite under ridturen. Bompa är min hjälte<3 Trots hur dåligt jag mår så är han alltid sig själv och får mig att må så jävla bra :'D Han är ovärderlig för mig <3

Bild från igår när jag red barbacka med samma träns som idag :)

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: tack :D

1200 :)

2010-05-27 @ 21:11:33
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0