tjugofem/fem - 10 Louise svamlar

Var kallt och regnigt hela dan men framåt kvällen började det lätta och när det var dags att rida var det jätteskönt! Inte direkt någon sommarvärme, (jag hade både tjocktröja och jacka på mig) men det vill jag ändå inte ha när jag rider ;)
Jag tog in Bompa en stund före och borstade och pysslade lite extra. Han kom dessutom när jag ropade, i sakta mak, men ändå - löjligt vad glad man blir :D Sedan kom syster och hämtade Ita så red vi ut ihop.
Red nerför Gälavägen, sedan till höger in i skogen, ner till Snipestigen och sedan upp på Gälavägen hem igen (vet att ni fattar nada). Det blev mycket skritt, men det behöver Bompa träna på ändå, att komma igång ordentligt. Har kommit fram till att bästa sättet att värma upp honom är att skritta länge, sedan lite jogging och sedan galopp tidigt. Sedan har han blivit mjuk i kroppen och är mycket lättare att jobba med :)
Han var väldigt framtung i traven och galoppen var ännu värre x) Rejsade lite och det tyckte han var aaaaskul :D Lyckades få en bra känsla stundtals i traven och man får vara glad för det lilla ...
Jag tycker att han bara får det jobbigare och jobbigare att FATTA galopp. Speciellt vänster är det sällan han fattar rätt första gången. Kan vara så att jag låser mig också eftersom jag vet att så fort det är dags för galoppfattning så blir han sjuhundra meter lång. Men sen att hålla galoppen är inte svårt.

På söndag ska jag på clinic i Working Equitation med honom. Efter det ska han få ta det lugnt i några dagar och sedan laddar vi inför tävlingen den 5 juni. Efter det ska ha vaccineras och få en minisemester. Vi har ju hållt på hela våren så det förtjänar han ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0