01.04.11 Träningsdagbok

Började med att skritta ut och han var helskum. Det hade nog varit några djur där innan för ett antal gånger kastade han sig runt och drog hemåt. Jag kände mig inte så stadig idag så när jag fått honom till en viss punkt vände jag och gick till ridbanan. Märkte att han tyckte det var lite tråkigt så jag såg till att han tänkte framåt.
Han tyckte inte riktigt om bettet, rakt med fasta ringar, konstigt för det har han tyckt om innan.
Galopparbetet var riktigt lyckat idag. Lät han först bara galoppera på medans jag stod i lätt sits. Han var lite obalanserad stundtals men har bröt aldrig av (Y) sedan jobbade jag på en stor volt med övergångar mellan trav och galopp. Var noga med att vara lätt i handen och ha tydliga men små hjälper och ha flyt i övergångarna. Måste säga att det gick hur bra som helst! :D


Gick på en promenad på över 20 minuter. Han var lite kaxig till en början men sedan gick det jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0