04.04.11 Träningsdagbok

Både ett bra och dåligt(nej nej nej, tänk positivt människa!) pass. Tog dressyrsadeln för första gången på länge och tog ett träns med tvådelat bett och utan nosgrimma. Skrittade nästan hela tiden så en runda som brukar ta ca 40 minuter tog närmare en timme. När jag hade korta tyglar i skritten jobbade jag med skänkelvikningar och det gick jättebra! Men annars var arbetet på kort tygel en flopp. Jag försökte ha, nej hade,  jämn och mjuk kontakt. Bompa skulle kolla på allt, hela tiden, huvudet var som en elvisp! >.<
När jag senare, i skritt på asfaltsväg, skulle träna på att rakrikta och ställa måste han fått kortslutning för när jag skulle ställa åt höger ställde han åt vänster och tvärtom och rakrikta kunde jag glömma. Då blev jag stressad och sade till honom på skarpen och hör och häpna så släppte det :o
Men sista biten hem hände något - han blev helt underbar! Kontakten mellan hand och bett var obeskrivbar. Tydligt stöd men ändå så lätt ^^ Travade på och tog lite galopp så slutade vi positivt. Gjorde även några framdelsvändningar som jag är mer än nöjd med.
Jag satt av och ledde honom när vi skulle skritta av, ändå tog det rätt lång tid för honom att varva ner. Vet inte om det kan ha att göra med att han började fälla lite grann idag?
Klockan var mycket när jag och Bompa kom tillbaka men jag och ryktstenen såg till att han fällde något kilo med päls i alla fall ;)

Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Ååh, det är så underbart när det släpper helt plötsligt bara så där! Händer ibland, utan märkbar anledning (finns ju säkert någon) och så går hästen som en grand prix-häst. Härligt :D



Sv; Jaa, det ska åtminstone inte går bakåt. ;P

2011-04-05 @ 15:02:46
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Vad kul! Hoppas det funkar bra. :)

2011-04-05 @ 17:05:56
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0