17.04.11 - LB:2 i Alingsås Träningsdagbok

I bilen laddade jag upp med positiv energi. Jag bestämde mig för oavsett hur det gick så skulle jag vara glad.

Det var riktigt svårt att rida fram - bara en ridbana(två klasser pågick samtidigt) där underlaget var allt ifrån supermjukt och lerigt till stenhårt. Dessutom var det varmare än vad det varit på länge, och det påverkar framförallt mig. Bompa hade lite svårt att koncentrera sig.

De var ungefär en ritt efter i tidsschemat och det stressade mig först men jag sa till mig själv att lugna ner mig så då gjorde jag det ;) I collectingring och när jag red runt banan innan jag fick startsignal kändes det riktigt bra.

Uppridningen gick bra(som alltid) med en 7:a. Sedan följde det med 6:or och några 5:or. I galoppen ville jag bara att han skulle hålla galoppen och jag glömde av mig lite med att ställa högre krav och få honom ordentligt ställd osv. för då blir ju galoppen automatiskt bättre. Så det blev välförtjänta 4:or blev det på galoppdelen.

Kiropraktorn berättade det att även om Bompas onda rygg ska vara borta kan det vara så att han inte vågar lita på det - det kan ta månader för hästar att inse att det inte gör ont! Ritten blev lite ojämn då han några steg i taget vågade ta i och sedan "backade". MEN han ställde upp OCH vi var positiva hela ritten. När jag red upp och hälsade på domaren var jag sååååå nöjd! Jag tänkte inte ens på resultatet utan pappa hämtade det sedan och vi fick 52% och kom näst sist i klassen. I den situationen brukar folk säga att de inte bryr sig, men jag är helt ärlig när jag säger det. Jag uppnåde ju vårat mål! Hellre att jag får de poängen än att jag gör som vissa - hård i handen och hackar med sporrarna och får godkända procent...

 

Jag kan analysera hur länge som helst, men det ska ni få slippa ;) Jag är jättenöjd, bilder och filmer kommer (förhoppningsvis)!


Kommentarer
Postat av: Liza och Sofia

håller helt och hållet med, det viktigaste är att du och hästen är nöjd sen är bra procent bara ett plus :DD

2011-04-22 @ 19:53:33
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0