30.04.11 - LB:2 i Gäsene Träningsdagbok

Tävling i Gäsene!
Denna gången var jag inte med i laget men vi var ändå 7 stycken från klubben så det var jättekul.
Han kändes riktigt taggad i början när jag värmde upp vilket brukar vara ett riktigt bra tecken. Men jag lyckades inte få honom lösgjord varken psykiskt eller fysiskt. När vi red runt banan kollade han rätt mycket på staketet så jag började koncentrera mig på att få honom att inte kolla på det vilket är fel - jag får inte tänka på staketet över huvudtaget.
Jaja, när vi kom in på banan tittade han både på domaren och staketet. Oftast när han tycker något är läskigt brukar jag kunna utnyttja det och få honom att gå riktigt bra men han blev lite blockerad i huvudet så det gick inte alls.
Vi kom runt i alla fall, vi slutade på 53.33% och kom sist i resultatlistan. Men jag är nöjd som alltid. Det var riktigt kul också att det gick bra för laget som kom på tredje plats i denna omgången.
Tömkörde på ridbanan. Fick bara ett missförstånd, i övrigt gick det superbra. Han är så himla lyhörd och det är jättekul att jobba med tempo och takt med honom. Fy sjutton att han är så liten - han skulle säkert vara helt underbar att rida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0