Älskade ponny Träningsdagbok

Kom precis in ifrån ett "träningspass" med Musse. Tog honom från hagen till ridbanan mittemot. Utan grimma och med en påse hästgodis ;) Han lyssnade superbra i början. En gång när jag stannat (och han stannat perfekt snett bakom) provade jag att backa och då backade han med! Vi skulle prova att hoppa lite med men han bara smet förbi hela tiden och busade. "Tvingade" över honom några gånger av ren principsak men sen struntade vi i det. Han var pigg och glad men hade inte riktigt glöden han brukar ha. Men han höll fokus väldigt bra så jag är jättenöjd! Detta gör vi bara för skojs skull!

I eftermiddags var jag och Bompa ute och red en utav våra längsta rundor med syster och Ita (de åker tillbaka till Skåne imorgon). Vi red förbi läskiga gårdsplaner, busgalopperade på travbanan, badade i en damm och bara hade det kul. Bompa var väldigt pigg och glad och busig. Han hoppade åt höger och vänster och tittade på saker men sålände han är positiv, pigg och vaken och lyssnar så är jag nöjd ^^
Musse i våras. Nu är all vinterpäls borta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv;

Hejsan! Tack så jätte mycket :D

Vetuvad ? det är såhär att jag faktiskt inte har ngn system kamera! :o utan jag tog alla kort med sofias systemkamera som är en Nikon, vet inte om de va en D3000 (tror den hette så?) eller om de va en D70 (eller ngt)



Det är även sofia som har redigerat alla bilder :)

Men jag har ganska stor vana av systemkameror främst för att ja e rätt "konstnärlig",även för att jag och sofia är rätt lika o ja förstår hur hon vill ha bilderna osv ;)



Men ja har länge tagit kort med mina vänners kameror så därför så har jag ganska stor vana också! :p



Ha det bra!

2011-07-29 @ 23:37:03
Postat av: Emmie

Oupsi , glömde skriva i namn osv .. det var iaf jag som komenterade här ovan ! :D

2011-07-29 @ 23:37:33
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/
Postat av: Nathalie

SV; Ajjemen, jag var där med min ponny september 2008 och red div III haha :) & iår var jag som sagt där 1 och 21 maj :)

2011-07-30 @ 11:04:51
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/
Postat av: Nathalie

SV; Hahah, jo klart det var div II, blev lite fel xD

2011-07-30 @ 19:07:50
URL: http://dressyrfjollorna.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv: Nej, hon är halt på något mystiskt vis.

Behandlade framkotorna, och det var bra nu på återbesöket, men hon är rejält halt på höger bak på böjt spår och vi har ingen aning om varför.

Skickar henne till massören i morgon så vi får väl se :)

2011-08-08 @ 21:22:46
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0