Bompa 21 Juli Träningsdagbok

På morgonen var Bompa hos tandläkaren där det bekräftades att han har en vargtand. Eftersom vi inte var på en klinik så kunde vi inte ta bort den direkt utan jag ska beställa tid till honom så fort som möjligt. Förhoppningsvis kommer han vara goare i munnen efter det :)
Jag är anmäld till en Pay and Jump på ridklubben den 27 Juli. Men eftersom Bompa inte ska ridas med bett så provade jag att hoppa honom med hackamore på eftermiddagen. Han var pigg, glad och laddad. Vi körde på 5½an och det gick superbra. Sålänge det är lågt så hoppar han HÖGT över men när vi kommer upp mot 60-70(-80?) börjar han tveka, mycket (bara) på grund av mig. Jag tycker inte det är högt men jag har för låga tankar om min häst ;)
bilder kommer senare, datorn orkar inte just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0