05.06.11 Träningsdagbok

Gick upp vid 06.30 och tre timmar senare sitter jag inne igen, nydushad och äter frukost och båda hästarna är motionerade. Känns rätt gött ^^

Snirklade först runt i skogen bland träden. Använde mig i första hand av vikten, sedan skänklarna och i värsta fall ledde jag med tygeln men det behövdes bara någon gång. Han tyckte det var kul och lyssnade superbra mot slutet. Bra för mig också och verkligen tänka till hur jag sitter så att jag inte hamnar mer på ena sidan än den andra osv.
Kom så småningom ut på grusväg där jag jobbade - i skritt - på att ställa, rakrikta och skänkelvikning. Bakdelen var lite överallt idag men å andra sidan släppte vänstersidan fort. det gick inte perfekt men jag kände att jag kunde påverka honom vilket är stort framsteg. Innan var jag mycket mer boroende av att han hade en bra dag eller inte.
Tog lite galopp med som jag inte kan vara annat än nöjd med. Däremot måste vi jobba med avsaktningar!



Musse var urtråkig idag. Vi gick en liten promenad, travade en hel del, men han var inte alls på hugget. Tror det kan bero på den nya gräsreduceraren som han fått, den ger honom knappt något gräs alls så han är säkert rätt hungrig. Men det är för hans eget bästa.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0