22.03.11 Träningsdagbok

Mamma skulle bara gå en kort sväng med vovven så hon erbjöd sig att ta med sig Musse. Men det blåste och han var jättebusig så de gick bara ca 200 meter. Bättre än ingenting. Ryktade honom efter jag ridit Bompa.
Har det senaste alltid ridit honom med den gamla sadeln jag provar på honom nu och hackamore och han går super på det!
Han är så fruktansvärt go just nu att jag bara sitter och ler när jag rider honom :D Så underbart, jag måste verkligen försöka behålla denna energin och inte bli tråkig dressyrtant...
Rider bara fram, fram, fram. Han trivs verkligen med hackamore och i alla igångsättningar kan man känna hur han höjer ryggen. Sedan ibland tappar han den och bara springer på, men jaja, positiv skulle jag vara :) Just nu kan man bara rida på en väg och två gånger när vi vände hemifrån stannade han i protest men jag lade på spöet direkt så gick vi framåt och allt var bra och kul igen. Tog endel galopp med och jisses vad kul han tyckte det var!! Och när han är glad är jag glad ^^ Red i 30-40 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0