24.03.11 - smärta Träningsdagbok

Började morgonen med att rida ridskolehästen Risja på specialidrotten. Vi hade hoppning, en serie på åtta språng. Väldigt kul men jag måste verkligen jobba med att bli mjukare i höfterna. Jag är gruppens dressyrtant no:1 xD
Till en början satte sig Risja lite i försvarsposition och spände bara halsen. Jag var stilla och mjuk med handen och mot slutet kunde hon söka sig neråt och jag fick använda massa ben. Det var något år sedan jag red henne sist och det var några veckor sedan jag red en annan häst än Bompa så jag är nöjd.
fri tolknig om hur jag kan tänka mig att det såg ut idag... notera ansiktsuttrycket
Allt som dagen gick fick jag bara mer och mer ont i händerna. Jag har en inflammation i huden vid handlederna som inte vill ge med sig. Det gjorde så ont att jag blev illamående. Att ha så ont i händerna gör att man känner sig väldigt begränsad, hela kroppen påverkas och jag blir jättetrött.
Meningen var att jag skulle jobba med både Bompa och Musse idag men det kunde jag fetglömma. Efter att ha vilat hela eftermiddagen tog jag mig i kragen och gick ut och gjorde stallet. Det brukar kännas bättre när jag kommer igång, men även om jag kunde koppla bort det onda så var jag spyfärdig.
När Bompa stod och väntade på mig vid grinden gjorde det ont i hjärtat. Mina fina pojkar.
Båda hade skaffat sig varsin ordentlig lerinpackning och jag kunde inte med att de skulle stå sådana inatt. Speciellt Musse som fäller med, han såg ju vanvårdad ut! Så jag gick över dem båda två med piggborste, ryktsten och rotviska så kändes det lite bättre sedan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0