27.03.11 Träningsdagbok

Anna följde med mig hem idag. Guld värt!
Hör och häpna, vi hoppade idag! Dessutom invigde jag Union Jack-schabraket och silverbootsen, snodde systers läderskydd och plockade ihop ett träns.
Värmde upp väldigt enkelt. Lätt kontakt med munnen, fram fram fram och snirklade runt på stora bågar. Efter de senaste dagarnas upptåg tyckte jag nästan att han var lite seg men Anna kände knappt igen honom, speciellt när vi började hoppa. Han hade sådan framåtbjudning och rejsade på som en galning efter hindren ^^ Vi hade ett hinder på 30 cm - två galoppsprång och sedan ett hinder som tillslut kom upp på 85 cm! :O Men när Anna höjde till 90 cm ville han inte vara med mer, stängde av och vägrade ända fram tills vi lade ner det på marken. Då var det jättekul igen.
Jag är jättenöjd med passet. Synd att vi fastnade i det negativa en stund men jag försöker verkligen tänka positivt. Tänka sig vad han kan min pålle :D
Såklart att Musse skulle få uppmärksamhet med. Först fick han gå med när vi skrittade av Bompa. Sedan tog vi honom till ridbanan och tränade inkallning. Jag tyckte att han var jätteduktig men Anna tyckte han var läskig ;) Hoppade hindren några gånger (nu låg de på 30 cm) och bugade några gånger.
Det är kul att träna med Musse, han får mig att känna som om jag vet vad jag håller på med ;)


Bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0