01.05.11 Träningsdagbok

Tävlingen igår var ju inte direkt ansträngande så jag tyckte inte att han behövde någon vila. Utan på med hoppsadeln och hackamoret och iväg till galoppvägen. Det är en rätt lång transportsträcka dit som jag mest bara brukar "genomlida" men idag jobbade jag med skänkelvikningar och öppna, både sidvärts och på rakt spår. Jag hade ett spö som jag petade på bakdelen i takt med att han gick i skänkelvikningen. Först reagerade han inte alls, plötsligt blev han skitsur och ögonblicket efter släppte det och han gick perfekt, haha! Vi tränade också på ökad skritt och vi både fick värsta aha-upplevelsen! Han verkligen höjde ryggen och längde överlinjen och lyfte bakbenen säkert dubbelt så högt än vanligt. Stretchande och bra och han fick så mycket beröm så sedan gjorde han det så fort han fick tillfälle resten av ridpasset ^^ <3
Han var lite seg och ofokuserad i början av galopparbetet men när han insåg att han fick galoppera på taggade han till. Galopperade ett antal kilometer tills vägen tog slut då vi vände och på tillbakavägen jobbade vi med övergångar med mycket galopp. Nu var han ordentligt taggad och ibland vek han bara ner huvudet i förhållningarna. Men det löste jag genom att vara kvick i hjälperna och ta spöet på bogen om han "tippade framåt" för mycket. Ett riktigt härligt pass!
Gick en promenad i sommarhagarna och tänkte att han skulle få springa av sig på en äng. Längde ut longerlinan och smackade på. Han fick ett utav sina vanligt dampryck och sedan rusade han runt varv. På varv. På varv. På varv i ren glädje. Herregud jag blev helt snurrig! Det värsta var att han blev inte ens andfådd! :o vart har han fått sin superkodnis ifrån?


Nästan exakt ett år sedan!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha gud vad söt Musse är :P



Sv: Ja, tror att det är jättebra att dampa runt i skogen lite. Men såklart i normal galopp, inte sken och man ligger på halsen.

2011-05-07 @ 12:27:25
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0