09.05.11 Träningsdagbok

Våran första hoppträning för Claes. Jag har tränat för honom tåv gånger innan med mina tidigare ponnyer och tycker att han är jättebra!
Bompa hade inte gått på 4 dagar eftersom jag vurpade med moppen, men han är ung och stark och vi hoppar inga höjder så med orndeltig framridning så är det ingen fara :)
Claes var på mig redan från början med att jag var tvungen att rida i ett friskare tempo och att han var framme för skänkeln. Vi skulle börja hoppa fram i trav på ett 50 cm-hinder och Bompa började stoppa direkt. Jag fick rida på varv, på varv, på varv, och han bara stannade. Tillslut jagade Claes över honom x)
Medans de andra fortsatte med andra hoppövningar fick jag och Bompa träna på att trava över en bom. Det gick bra men han ville hela tiden flyta utåt och jag var tvungen att vara jättesträng med ytterhjälperna.
Sedan fick jag komma upp på medellinjen och först hoppa bom+sockerbit och sedan sockerbit+ca 6 galoppsprång+sockerbit. Efter några gånger var Bompa med på noterna och bjöd jättebra!
Det var skitjobbigt men jag vann ju tillslut så jag är jättenöjd. Lite jobbigt bara att när hästar dummar sig så och det är varmt så glömmer jag andas typ så när jag pausade och drog ett andetag var det so om jag hålt andan i flera minuter. Fick panik typ flera gånger och började grina... pinsamt men inte så mycket att göra åt.. :P

Imorgon får det bli ett långt skrittpass och så är det dags för markarbetsträning på onsdag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0