11.05.11 Träningsdagbok

Markarbetsträning för Marina Taube på ridklubben.
Började med att bli ungefär en kvart sen för att jag fick hjälp med att kolla på en sadel (separat inlägg om det sen). De andra började med en övning med skänkelvikning medans jag skrittade fram. Snart kunde jag korta upp tyglarna och jobba endel i skritt och hänga på övningarna de andra gjorde men med lite mindre tvärning.
Vi jobbade huvudsakligen med skänkelvikningar idag men med inslag av bommar. I galoppen blev det lite bråk men med ett dressyrspö så jag fick med rumpan och bättre ridning av mig så fick vi några riktigt bra varv på volten! Det passade mig och Bompa väldigt bra det här passet.
Två av kvällens övningar. Ljusblått är trav och skänkelvikning. Det röda är galopp.
När vi kom hem tyckte jag Bompa behövde varva ner lite till så jag tog med mig båda pojkarna på en liten promenad. De var lite jobbiga, gräset var väldigt frestande, men vi har kommit ihop oss såpass att de vet min gräns, haha! Sista vägen hem var de som små änglar ^^

Kommentarer
Postat av: erica & tilda

hej :) vill du vara med på våran '' veckans blogg '' tävling? kika gärna in och kolla iaf! :D

2011-05-12 @ 22:01:34
URL: http://hopprytttarnaa.blogg.se/
Postat av: erica & tilda

hej :) vill du vara med på våran '' veckans blogg '' tävling? kika gärna in och kolla iaf! :D

2011-05-12 @ 22:01:51
URL: http://hopprytttarnaa.blogg.se/
Postat av: erica & tilda

hej :) vill du vara med på våran '' veckans blogg '' tävling? kika gärna in och kolla iaf! :D

2011-05-12 @ 22:02:31
URL: http://hopprytttarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0