21.05.11 Träningsdagbok

Hade ingen aning om vad jag skulle göra idag, ångrade mig säkert tio gånger medans jag gjorde iordning honom x) Tillslut blev det dressyrsadeln och hackamoret och så red vi ut. Jag tog ingen skit utan krävde att han skulle gå rakt fram direkt och inte vingla och hålla på som han brukar göra i början.
Skrittade fram länge, kortade sedan upp tyglarna och tog galopp direkt. Bompa blev väldigt förvånad, för att i nästa sekund bli skitglad. Vi red förbi en gammal skogsväg som det var jättelänge sedan jag red på så red upp där. Det låg en liiiiiten björk över vägen som vi skuttade över och det var jättekul! Bompa blev riktigt taggad och då blir han så mycket roligare att rida.
Tömkörde i ca 10 minuter på skogsväg. Han var lite fjantig på ett ställe och jag har typ ingen koll när jag tömkör så istället för att bråka ledde jag honom en bit. Kom fram till att det bästa var att låta honom trava för då blev han mer fokuserad. Han tyckte det var superkul, som alltid, han är så lätt att jobba med <3 Fler hästar borde vara som honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0