27.05.11 Träningsdagbok

Efter att ha varit inne i stan och kollat på studenter och hälsat på världens bästa Anna fick jag ett enormt chips-infall så jag sprang in på första bästa affär och tog en påse Sourcream and onion... Det är ju mjölkprodukter i kryddorna, lite grann går bra, men när jag tryckte i mig 2/3 påse blev inte magen glad x) Jaja, jag kom ut till stallet i alla fall.
När jag skulle ställa honom i gången ville han klia sig på bakbenet men han tappade fästet och gjorde en liten "dans" i stallgången. Sedan luktade det fyrverkerier i hela stallet haha!
Jaja, på med dressyrsadeln och tränset med tredelat bett och remontnosgrimma - en kombination vi inte brukar ha särskilt ofta, Bompa tycker bättre om tvådelade bett :)
Jaja, gick till ridbanan direkt, lade fram en bom på medellinjen och gick sedan något varv med honom innan jag satt upp. Jag skrittade inte särskilt länge förrens jag kortade upp tyglarna. Jag ville bara få honom avspänd och jag tänkte på det som Elisabeth tipsade mig om i söndags. Sitta på båda sittbenen, låga lugna händer...
Jag kände att Bompa var lite blockerad som han kan vara ibland men när vi galopperat (hoppade över traven helt) så blev det bättre. Jobbade på en volt, över bommen, och det tyckte han var superkul. Jag var noga med att rama in och rida dit jag ville.
Sedan i traven gjorde jag som på clinicen - när han inte lossnade i vänstersidan tog vi några varv på en volt i ett hörn tills det släppte. Bytte varv och höll på och det kändes superbra!
Världens goaste lilla ponny! Tog honom till ridbanan och kollade först bara så att han följde mig (med grimskaft). Sedan släppte jag honom och kunde löslongera utan några som helst problem :D Han var lite trög i starten men när jag kallat in honom och gjort en klara-färdiga-gå-rusning så vaknade han till minsann! Det är så kul för han släpper verkligen loss på ridbanan men han är fortfarande såå lyhörd och har stenkoll på mina signaler mellan alla galna karatekickar ;)
Stackarn fäller knappt någonting längre fast han bara är halvvägs :( Men idag kunde jag dra loss all vinterpäls vid armhålorna på honom  så nu ser det ut som om han har världens sadelgjordsskav :P

Sedan när jag kom in tryckte jag i mig resten av chipspåsen, med lite hjälp av pappa och Tosca ;)

Kommentarer
Postat av: Louise

söt vovve! :)

2011-06-15 @ 22:45:14
URL: http://friisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0