30.05.11 Träningsdagbok

Var ute och busade i skogen i en halvtimme. Det är en riktig gammal trollskog där jag hade en liiiten terrängbana när jag var liten och hade B-ponny ^^ Nu är den förstörd men jag och Musse hittade annat kul. Jag lät honom till hälften av tiden gå helt lös, han följde mig som en skugga. Gick slalom mellan träden, sprang runt och hoppade över ministockar. Vi båda hade superkul!
Åååh vad kul han var idag! Pigg, glad och busig! Egentligen rätt olydig också men jag tvingade mig själv att släppa alla kontrollbehov och just go with it ;) Skrittade mest, jobbade med ställning och skänkelvikningar. Märkte det först på Elisabethclinicen att han det senaste blivit svårare att ställa åt vänster. Men det kräver bara lite extra jobb och bättre ridning av mig  för att få det att släppa så jag tänker inte få panik över det :)
Tog busgalopper också! På ett ställe brukar det alltid stå farliga monster (islandshästar) så där gjorde han slide-stop, men när de inte var där blev han jätteförvirrad. När de sedan fanns 20 meter längre bort i en hage på andra sidan blev han jätteglad. Haha knashäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0