31.05.11 Träningsdagbok

Har sedan i vintras varit på jakt efter en hoppsadel och har haft ett tiotal hemma men ingen passat... Nu tog vi tag i det ordentligt, åkte ner till ridskolan där vi fick prova alla möjliga sadlar. Tillslut kom vi fram till att en Globus Loke, vidd 34, 16.5"/17" är det jag ska ha! Vilken lättnad att äntligen ha det klart för sig! Det bästa är också att sadelmakaren här i närheten kan köpa in dem och hjälper även till med första omstoppningen gratis. Låter för bra för att vara sant ^^
Jag fick prova att rida i ridskolans Globus Loke. Visserligen var det är 36 men med fårskinnspadd så kändes det super. Jag skulle mest bara känna på hur sadeln kändes och se om den gled något. Jag fick ett utav mina välkända hjärnsläpp och red inte ordentligt. Men Bompa var jätteduktig, tänkte framåt och var med på noterna.
så det är en sånhär jag ska ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0