05.10.11 Träningsdagbok

Bompa
Programridning på specialidrotten. Jag körde själv och med min trogna Anna vid sidan som hjälpte till med lastning och annat.
Under uppvärmingen kändes han lite stel och ofokuserad men det var inte konstigt efter två dagars vila och porten var öppen där utanför höll en ridlektion på, en traktor körde omrking och det blåste endel. Men under tidens gång blev han allt mjukare och mer fokuserad. Det låg tre bommar utlagda på långsidan som jag utnyttjade för galopparbetet och det fick honom att piggna till lite granna.
Vi red LB:3. Jag har aldrig ridit det innan och det var mycket mer krävande än något annat program jag ridit innan. Efter skrittdelen är det många övergångar och tempoväxlingar och han kändes lite trött mot slutet faktiskt. Men han kämpade på bra och jag är nöjd med honom och min insats.
Både jag och min ridlärare är överens om att travdelen är våran starka sida och det är galoppen vi behöver jobba mest med.
Ritterna filmades och vi ska analysera dem på teorin på tisdag. Om det är någonting att visa kanske jag kan få tag på den och lägga upp den här också ^^

Fick en 8:a på andra travvolten! :D

Musse
Tömkörde på grusvägen. En blandning utav höstbus och överskottsenergi gjorde att vi bråkade lite i början men sedan jobbade han på såååååå fint. Var ute i max 15 minuter men vi båda var glada och nöjda när vi kom tillbaka så det räckte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0