07.09.11 Träningsdagbok

Bompa
Bestämde mig för att rida en väg jag inte ridit på länge för de har röjt skog så det var oframkomligt. Har knappt ridit där på två år så var inte säker på om jag skulle hitta för en bit rider man bara på måfå i skogen, det finns ingen stig, men jag hittade!
Tyvärr var det ca hundra meter med sankmark som inte var kul. Men när jag konstaterat att jag hittade så vände vi tillbaka. Någon annan gång ska vi fortsätta för på andra sidan skogen kan man träna konditionsträning på en lång grusväg :)
Bompa tyckte det var kul med en ny runda och var pigg och glad. Skrittade bara på långa tyglar i ca 1 timme.

Ixi
Hoppning idag på specialidrotten. Jag kände mig fortfarande inte riktigt frisk. Först hade jag tänkt be om att ha en annan häst än Ixi, men kom sedan på att jag kan knappt få en snällare hopphäst :)
Märkte redan från början att han var piggare än förra gången, kan bero på att jag hade hackamore, sporrar och hinder var framme ;) Tog sedan av mig sporrarna för han blev bara irriterad på dem.
Jobbade fram till en linje med studs in - ett galoppsprång - oxer - ett galoppsprång - räcke. Ixi blev lätt framtung men bara jag såg till att ha bra galopp in så gick det ok. Jag har ingen vidare hoppkänsla så bara det att vi klarade oss utan problem gör att jag är mer än nöjd ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0