14.09.11 Träningsdagbok

Ännu en fullspäckad onsdag :)
IXI
Red Mr. Gigantisk på specialidrotten igen. Jenny tycker att jag behöver en utmaning ;) Vi jobbade mycket med övergångar och att få hästarna följsamma och uppmärksamma. Jag hade bettet på idag och han kändes mer mottaglig redan från början än senaste dressyrpasset. Jag koncentrerade mig på att se till att hålla om ordentligt, vilket är skitjobbigt eftersom han är så stor. Det var inte vackert men det gick bättre och bättre ju längre ridpasset gick och mot slutet kunde han ta stöd och sträcka ut. Jag kunde t.o.m. sitta ner i traven stundtals :D
Till nästa gång ska jag träna lite mer på att galoppera mer framåt(han har så stdig galopp att det blir lätt att man bara glider med).
Jimmy och Ixi

Bompa
Han vilade när jag var sjuk och sedan har igångsättningen varit sådär pga av dåligt väder och min sega tillfrisknande. Jag försökte därför att tvinga mig att inte sätta så höga krav på oss - gick väl OK.
Fortsatte med liknande jobb som på specialidrotten, jobbade mest på en volt med övergångar skritt-trav-skritt och trav-galopp-trav. Han kändes rätt tung men han kämpade på bra.
Jag tränar oss också på att vänja oss av med att alltid ha dressyrspö så jag hade bara ett allroundspö och jag använde det bara två gånger :) (annars blir det att jag bara sitter och petar på rumpan istället för att driva. Det fungerar bättre men man kan ju inte rida runt så hela tiden?)

Musse
Galna ponny! Inte en, inte två, utan TRE gånger kickade han bakut så att tömmen snodde sig runt bakbenet på honom... Men han var bara sååå glad och pigg och när han började gå framåt istället för uppåt så var han så grymt jäkla fin! 


Ett utav mina problem är att jag tycker mest om att jobba med grunderna eftersom det känner jag mig säker på. Därför är det jättekul med Musse medans jag känner mig jätteosäker med Bompas träning vilket är dumt för egentligen måste han tränas på samma saker, men... min hjärna är så jävla jobbig. Har sagt till Anna att hon kommer få agera coach/psykolog/tränare i höst ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: Tack så himla mycket, du fattar inte hur glad jag blir :')

Detsamma!

2011-09-16 @ 21:00:51
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/
Postat av: Matilda Holmström

SV: Haha, det är inte med mening utan är en ovana jag har! Det kommer av mina axlar, så blir de bra så kommer händerna få det lättare också :) Tack :')

2011-09-18 @ 11:04:01
URL: http://twolivesonepassion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0