17.09.11 Träningsdagbok

Är väldigt stolt över mig själv idag.
Jag hade rätt inställning, red bra, och ja... agerade rätt. Det är viktigt att man kan känna så också och inte bara fokuserar på saker man måste förbättra :)
Bompa
Hade hoppsadeln med padd under, hopptränset utan aachenrem, silverstövlarna + sporrar och obs! inget spö! ;)
Jobbade en hel del med takt och tempo och att han skulle arbeta i övergångarna och inte bara skjuta ifrån. Han gick i ett något långsammare tempo än vad jag brukar rida i både skritt och trav men jag kunde känna hur han jobbade så det blev rent styrkepass. I galoppen jobbade jag med att kunna reglera honom. Hade två bommar utlagda med två galoppsprång mellan och det gick riktigt bra! Jag kunde känna att han tog två språng mellan, de var inte alltid jämna, men han chansade inte bara utan han hade koll :)
Provade även att göra en 10 m volt med en bom på, och det gick över förväntan. När han använder bakbenen och inte bara skjuter på så har han en mycket starkare galopp än vad jag tror :)
Avslutade med att skutta över 30 cm två gånger och han kändes helt säker.

Skrittade sedan av tillsammans med Musse i 15 minuter. Det fick bli allt för idag för sedan skulle jag till Gäsene och se på DM i hoppning för ponnyerna och sedan iväg på filmkväll.

I somras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0