19.09.11 Träningsdagbok

Sovmorgon till 11.55 innebär inte sovmorgon för mig. Gick upp 6.30 och motionerade pållarna!

Bompa
Longerades på ridbanan. Han tyckte det var astråkigt men lyssnade bra ändå. Povade att tömköra lite med men efter att missförstånd rusade han runt med tömmarna släpande efter sig. Som tur var lyssnade han och lugnade ner sig snabbt och då bytte vi till longering igen. Nu hade han vaknat till och han jobbade på riktigt bra i galopparbetet. Tog in han på en lite mindre volt, han blev lite ställd men än en gång jobbade han på bra.
Jag har inga inspänningar när jag longerar för han jobbar och söker sig framåt-neråt ändå :)

Musse
Musse fick också longeras och även jobbas lite över travbommar vilket är rätt svårt för avståndet blir så smått och bommarna så höga i förhållande till hans höjd. Han saktade av ibland i bommarna för att reda ut det men travade sedan på vilket jag tyckte ändå var ok.
Han har på något sätt fått till en riktigt stark galopp, i båda varven. Han kunde galoppera flera varv i "normal" galopp och inte bara rejsa på.
Jobbade honom lite löst också och han följde mig riktigt bra.

Båda pojkarna var rätt så oengagerade men de är ju inte vana vid att jobbas på den tiden, så de var väl helt enkelt morgontrötta :) stort plus att de ändå ställde upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0