24.09.11 Träningsdagbok

Bompa
Provade nya padden under hoppsadeln och det kändes bra. Jobbade mest bara på att han skulle lyssna, vara kvick och inte ifrågasätta. Hade inget spö idag heller (men sporrar) och jag blir allt tryggare utan. I början var han okoncentrerad men jag tog det lugnt, men när han en gång helt struntade i mig blev jag sur och kickade till honom i rejsgalopp - sedan lyssnade han mycket bättre ;) Han har blivit riktigt duktig på framdelsvändingarna undan höger skänkel och när han fick göra några åt det hållet och fick massa beröm lossnade det även för undan vänsterskänkeln.

I övrigt var han riktigt påfrestande idag! Skulle försöka klippa lite "skägg" men han grejade så mycket att jag fick ge upp eller riskera spetsa honom med saxen... Försökte få honom att förstå att han väger ca 10 ggr mer än mig. Tror inte budskapet gick fram ;)
Goding!

Kommentarer
Postat av: Melina

Gud så fin! :)

2011-09-25 @ 21:31:42
URL: http://humlidumli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0