25.09.11 - Tävling i Grästorp Träningsdagbok

Då var det dags för andra omgången i Div.III-dressyren för häst.
Dagen började lagom bra med att ett av hjulen på transporten hade låst sig så pappa var tvungen att ta bort hela hjulet, fixa och greja och så kom vi iväg nästan en halvtimme senare än beräknat. Men vi hade ändå gott om tid när vi kom fram till tävlingsplatsen.

Framridningen var stor och bra. Stundtals var vi rätt många ekipage samtidigt (tyckte jag iaf som är van vid en hel ridbana själv) men det löste sig bra ändå. Bompa har varit ganska trött de senaste dagarna eftersom han sätter päls så jag hade noggrant tänkt ut hur jag skulle lägga upp framridningen. Först komma igång, trampa igång traven och senare gå över på lätt galopparbete. Sedan fick han vila innan vi gick över på övergångar. Även om de inte är något att skryta med gjorde jag några framdelvändningar och de hjälpte honom att komma ihop sig mer och få igång bakbenen. Lade in några skittpauser däremellan med.

Inne på banan, innan startsignalen travade jag först runt så han fick kolla på staketet vilket han inte brydde sig om (Y) Tog lite galopp och då tryckte han iväg så gruset sprutade på staketet och det var så äckligt att han nästan drog iväg med mig men det var bara bra för då vaknade han till. Gjorde någon framdelsvändning till innan startsignalen.

Han var lite... kommer inte på något passande ord. Han var rätt het faktiskt men det var så kul att rida! När jag kom ut ifrån banan var jag jättenöjd! Ni får se film sedan.
Sedan visade det sig att jag fick 187 p., 69,259 % och låg på en andraplats. Jag har bestämt mig för att inte påverkas av det domarens resultat utan vara nöjd med vår prestation, men när det går bra och domaren tycker det med så blir det ju ännu roligare!

Jag puttades sedan ner till en tredjeplacering. Det gick riktigt bra för de andra i laget med som mot dagens slut hamnade på en andraplats! Superkul! Däremot var jag inte kvar till prisutdelningen eftersom jag var klar kl. 13.00 tyckte j inte det var schysst mot varken pappa som körde eller Bompa i transporten att vänta i nästan 6 timmar som det visade sig sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0