Eld och lågor Ordentliga inlägg

Satt här, mitt i natten och gick in och läste på Dressyrmupparnas blogg där Ingrid skrivit ett inlägg om ett bett som drog massor av uppmärksamhet till sig. Jag fastnade när jag läste igenom de många många kommentarerna, varav en hade länkat till denna videon.


När jag sett ungefär halvvägs kom jag och tänka på, varför har vi bett egentligen? Jag försöker alltid att vara mjuk i handen osv. men hur skönt kan det egentligen vara? För det finns ju alltid en gräns mellan att vara mjuk i handen och att inte erbjuda stöd.  Är bett något uråldrigt som man borde satsa på att gå ifrån och med annan teknik finna andra alternativ? Som hackamore till exempel, men det passar inte långt ifrån alla hästar och det tryck som det ger är heller inte bra i längden.
Jag tänker inte spinna vidare på detta nu, sängen kallar men jag har två saker att tillägga
  1. Var kritisk när du ser på filmen. Bildklippen är skräckexempel(men alltför vanliga) och musiken är som hämtad ur en skräckfilm..
  2. ... har suttit i fem minuter utan att komma på vad den andra saken var.. Går och lägger mig så får vi se om det kommer upp imorgon!

Kommentarer
Postat av: Matilda Holmström

SV: Jag tyckte att det var riktigt bra sagt av Markne, fastän jag ogillar hans träningsmetoder..



Usch, jag vill inte ens kolla på den där filmen. Man får så dåligt samvete fastän men inte ens behöver få det liksom :/

2011-06-20 @ 19:39:20
URL: http://twolivesonepassion.se
Postat av: Matilda Holmström

SV ang. träningstipset: Jo, men du kan ju göra den på en större volt och bara flytta ett par steg åt gången :)

2011-06-20 @ 19:42:20
URL: http://twolivesonepassion.se
Postat av: sara

Varför känns det som om det är en amerikan som har gjort filmen? ;)



Sv: Ao, och sen är den 17 tum så den är lite stor för mig. Jag brukar ha 16 eller 16,5 tum.

2011-06-21 @ 13:20:04
URL: http://teammittsvenska.blogg.se/
Postat av: maja

asså jag får jätte dålig magkänsla när jag ser det här videofilmen

jag använder spö men jag bara visar det och det fungerar det med

och jag drar inte i tygeln och så men endå får jag dålig magkänsla fast jag inte behöver få det! :l

2012-02-18 @ 20:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0