Stallstatus Ordentliga inlägg

Jaa det var ju ett tag sedan sist jag skrev och det är helt ett medvetet val. Det har gått så himla bra med Bompa det sista Anna och Abbe i vintrasoch då vill jag inte sätta mig och analysera allt och med all säkerhet börja krångla till saker. Nej, jag ska bara njuta och ha kul!
Men sånt ni inte har fått höra om är t.ex. när jag var ute och busgalopperade med Anna och Abbe. -->
På ridbanan har Bompas galopp förbättrats otroligt mycket och vi kan nu galoppera ett antal varv på en 15m-volt utan att någon av oss tuppar av ;) Jag har fortsatt jobba vidare med bommar ( men inte så ofta som vi skulle behöva). Senast var igår när syrran hjälpte mig (hon är hemma från Skåne över helgen). Vi rejsade, vägrade, hoppade, reglerade galoppsprång, gjorde galoppombyten och annat smått och gott.

Musse är lite grinig just nu men det hade jag också varit om jag gått med munkorg på dagarna i ända ;) Han får i sig endel gräs men det är inte mycket... Jag har tappat inspirationen lite är det kommer till hans träning. De senaste dagarna har han fått följa med när jag har promenerat/sprungit men jag märker att han blir rätt uttråkad av det. Igår gick vi in i skogen och snirklade runt(jag fick gå dubbelvikt för att grenarna var så låga) och det tyckte han var superkul!
Jag är tacksam för alla tips på vad man kan göra för att aktivera den lilla pälsbollen :)
På tal om det så ska pälsen ryka.. har beställt klippning åt honom så att han ska slippa gå runt med vinterpälsen i Juli!


15 Juni 2011

14 Maj 2011

Kommentarer
Postat av: Matilda Holmström

SV: Då får det bli en bild då! :D

2011-06-18 @ 12:19:58
URL: http://twolivesonepassion.se
Postat av: Sara Carlsson

sv: det är ett Equiline winter ^^

Tack så mycket!

2011-06-19 @ 21:10:13
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Sanna

Är alla hästarna dina? :)

Ha en trevlig midsommar :D

2011-06-24 @ 15:29:06
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0