29.05.11 Träningsdagbok

Tunarpscupen, andra och sista deltävlingen.
Tunarpscupen är en tävling mellan UBRK och Tunarp, framförallt för ridskoleryttare, som ska få komma ut och tävla. Man är 4 storhäst respektive ponnyryttare från varje klubb. Man lånar häst från ridskolan man är på och tävlar hästar för sig och ponnyer för sig. Skrev aldrig om första omgången som var för någon månad sedan. Då var vi på Tunarp, jag hade halvblodet Miranda. Något stoig och stel men jättesnäll. Den omgången kom jag tvåa med ca 78%! Haha, domaren låg väldigt högt, men det spelar ingen roll eftersom det var samma för alla. Och det är ju alltid kul med nior ;)


Denna gången hade jag Lillen som jag hoppade i onsdags. Han var väldigt mycket mjukare i både munnen och kroppen idag. Koncentrerade mig på att få honom framåt och att vara mjuk och stadig i handen.

Lillen är ju framförallt hopphäst och tyckte att dressyrstaketet var mesiga hinder. Han brydde sig inte om dem det minsta, så lite att han nästan trampade på det... Jaja, programmet gick bra, fegade i ökningarna eftersom jag inte visste hans gräns och jag hade svårt att sitta kvar, hehe. Men vi fick 65% och en gul-blå rosett! Desutom gick det riktigt bra för övriga laget och vi vann cupen för storhäst!


Maria och Risja

Carolina och Zakira

Anna och Ixi

Lillen (med den andra ryttaren, fanns ingen som kunde fota när jag red)

We are the champions!

Kommentarer
Postat av: Amanda

haha fail att skaraortens inte får va med mer!

2012-05-08 @ 09:58:44
URL: http://amandahed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0